Erasmus+ project 'sustainable fasion'

Jongeren worden in het Erasmus+ project aangemoedigd om "drivers of change" te worden door zowel hun eigen gedrag als dat van anderen positief te beïnvloeden, met een focus op duurzaamheid en begrip voor verschillende standpunten.

In de week van 25 februari tot 2 maart hebben wij, als leerlingen van klas 4 en 5, meegedaan aan het Erasmus+ project. Tijdens deze week heeft iedereen een leerling uit Duitsland of Italië bij hem/haar thuis ontvangen. Het thema van de week was 'sustainable fashion.' Zo zijn we op maandag naar het Fashion For Good museum gegaan in Amsterdam om wat over dit onderwerp te leren. Nadat we daar waren geweest mochten we zelf nog even door de stad lopen om het aan onze guests te laten zien. De rest van de week was echt superleuk, we hebben namelijk gewerkt aan onze zelfontworpen kledingstukken van oude kleren. We kregen workshops hoe je dit kon doen en hulp van modestudenten. Op vrijdagavond hadden we een catwalk georganiseerd om al onze creaties te laten zien aan de ouders van iedereen. Buiten school om hebben we ook erg veel leuke dingen gedaan, we zijn bijvoorbeeld naar Den Bosch gegaan en zijn we met de hele groep gaan bowlen. Wat ook een pluspunt is aan deze week is dat je de hele week Engels spreekt met elkaar en natuurlijk dat je super veel nieuwe vrienden maakt. In oktober 2024 gaan wij als klas 4 naar Italië toe, hier kijken we heel erg naar uit en in september 2023 is klas 5 al in Duitsland geweest. Wij raden het iedereen aan om mee te doen!

Mirre van Dis en Madeleine Putters
Klas 4d