ISLI, een week van samenwerking en leiderschap

Afgelopen week hebben tien vierdeklassers deelgenomen aan het International Student Leadership Institute (ISLI) in Oberwesel, Duitsland. Een week lang kwamen leerlingen uit acht verschillende landen, van België tot de Verenigde Staten, bij elkaar en werkten dmv presentaties en allerlei creatieve opdrachten aan hun persoonlijke leiderschapskwaliteiten.

Een week lang kwamen leerlingen uit acht verschillende landen, van België tot de Verenigde Staten, bij elkaar voor een unieke ervaring in leiderschapsontwikkeling en interculturele uitwisseling. Door middel van presentaties en allerlei creatieve opdrachten werkten de deelnemers aan het versterken van hun persoonlijke leiderschapskwaliteiten, terwijl ze waardevolle banden smeedden over grenzen heen.

Het hoogtepunt van deze bijzondere week was voor onze leerlingen de verkiezing van Stephanie Coelho van de Ven tot regent. Stephanie zal volgend jaar terugkeren om de conferentie inhoudelijk te organiseren voor de nieuwe deelnemers, een rol die niet alleen haar leiderschap erkent, maar ook haar vermogen om anderen te inspireren en te begeleiden. We zijn buitengewoon trots op haar prestatie en kijken uit naar haar leiderschap in het komende jaar.

Naast het individuele succes van Stephanie, heeft Beekvliet de postercompetitie gewonnen met een schitterend Beekvliet Monopoly-spel. Deze overwinning getuigt van de creativiteit van onze leerlingen, die met trots hun school en vertegenwoordigden op een internationaal podium. De internationale leerlingenconferentie bij Beekvliet heeft niet alleen leiders van morgen gevormd, maar heeft ook een brug geslagen tussen culturen en gemeenschappen over de hele wereld. Het is een voorbeeld van de kracht van onderwijs om jongeren te inspireren en te verenigen in hun streven naar positieve verandering.